Köpvillkor



Köpvillkor

Om Allo Telecom

  • Företaget har sitt säte i Malmö.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett E mail till kund@allotelecom.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  • Vårt telefon nummer 010 280 40 40

Avtal

  • Avtalet mellan Allo Telecom och köparen angående mobilabonnemang (”Avtalet”) enligt gällande prislista

 

  • Avtalstid löper enligt avtalsvillkor på 0–24 månader

Tjänsten / Abonnemang

 

  • Abonnemanget ger dig möjlighet att ringa & skicka sms, mms samt surfa för surfmängd som ingår i ditt paket eller avtalad surf mängd. Du kan alltid ringa oss för att utöka eller köpa mer surf för ett tillfälle
  • Satellitsamtal är spärrade per automatik av oss. önskar du aktivera tjänsten måste ta kontakt med oss
  • Allo skickar ett SIM-kort med Pin & PUK kod till dig
  • Pinkod är säkerhetskoden till ditt SIM-kort.

Det är den koden du anger för att öppna mobilen spärra mobilen.

Har du glömt pinkoden eller tryckt den felaktigt 3 så kan du ange

Pukkoden för att låsa upp mobilen.

 

  • Kunden har ansvaret att omedelbart spärra bort tappad Sim kort och meddela Allo kundtjänst
  • Allo har rätt att spärra Sim – kortet om misstanke framkommer att den används på ett felaktigt sätt eller innebär skada för bolaget
  • Kunden får inte överlåta Avtalet eller sina skyldigheter & rättigheter till en annan person utan att allo meddelat sitt godkännande skriftligt
  • Nödsamtal till 112 fungerar alltid
  • Vi har infört en kreditgräns på 400 kr/månad utöver ordinarie månadskostnad för ditt abonnemang, det gäller betaltjänster och utlandssamtal som inte ingår i din månadskostnad. Du får ett sms när du har nått din kreditgräns, all utgående trafik som inte ingår spärras på ditt abonnemang. Du kan utöka kreditgränsen via vår kundtjänst.

 

 

Ansvar

 

  • Abonnemanget är avsett att privat bruk och kunden ansvarar för att det används på ett korrekt sätt av kunden eller av en familj medlem
  • Detta är för att skydda dig och oss mot att obehörig utnyttjar ditt abonnemang för ex utlandssamtal
  • Kunden ansvarar för om abonnemanget används av mindre åriga för köp i play store eller APP store och medför kostnader
  • Kunden ansvarar för att inte använda abonnemanget för att bryta mot svensk lag
  • Kunden ska meddela Allo Telecom vid adressändring. detta för att undvika obetalda fakturor för ditt abonnemang

 

 

Allo Överlåtelse av avtalet till tredje part

Allo Telecom har rätt att utan ditt samtycke helt eller delvis överlåta eller upplåta sina rättigheter eller skyldigheter enligt avtalet till ett annat bolag inom samma bransch eller till tredje part som, självt & dotterbolag eller genom underleverantör.

Allo ska alltid sträva efter att bolaget som övertar rätten kan förväntas fullgöra sina skyldigheter enligt Avtalet

 

 

Ändring av villkoren

Allo har rätt att, oavsett skäl, vid de tidpunkter som Allo bestämmer, ändra villkoren i Avtalet

Ändring av villkor ska meddelas till Kunden senast en (1) månad innan ändringen träder i kraft

 

 

 

Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kund@allotelecom.se.

Leverans

  • Våra normala leveranstider är 1–7 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: support@allotelecom.se.

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. 0% moms vid sälj av VMP varor
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss support@allotelecom.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

 

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas väl paketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • ex ersättning för reparation, omprogrammering av hårdvaran eller mellanskillnaden mellan en ny och begagnad vara om varan inte längre kan säljas som ny

 

Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

 

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@allotelecom.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Vi tillämpar 3 års reklamationsrätt för eventuella fel. Observera att enbart ursprungliga fel som fanns vid leverans kan reklameras. I det fall ni upplever att en vara ni köpt inte fungerar som den ska bör ni i första hand söka garanti, detta mot bakgrund av att reklamation enbart omfattar ursprungliga fel

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

  • Genom att handla hos Allo Telecom accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Allo Telecom är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

 

      Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

 

Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.

  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

 

  • Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

 

  • Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

 

Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: betalningsalternativen som du hittar i kassan vid beställning
  • En  kredit upplysning görs i samband med ditt köp

 

  • Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL. Postnord. UPS och fraktbolag som visas i din orderbekräftelse

 

 

  • Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.

 

  • Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

 

 

  • Rätt till rättelse
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

 

  • Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • Ansvarig för dataskydd
    Allo Telecom är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

 

 


 
 


 

 
 
 
 


 

 
 

 
 

 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iPhone 12 Pro

PRODUKTFÖRSIKT

FOLLOW US ON FACEBOOK
FOLLOW US ON FACEBOOK

JOIN THE COMMUNITY

Register now to become part of our community.

JOIN THE COMMUNITY

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut
iaculis nibh eget felis blandit maximus.

    SOCIAL MEDIA